مدیرکل بنیاد مسکن قم گفت: درسایت مسکونی طایقان این استان مرتبط به طرح نهضت ملی مسکن ، چهارهزار واحد مسکونی یک‌طبقه حیاط‌دار در حال ساخت است.
کد خبر: ۱۱۵۳۹۶۰
تاریخ انتشار: ۲۱ بهمن ۱۴۰۲ - ۰۷:۴۸ 10 February 2024

به گزارش تابناک قم، محمد اطهری روز شنبه در گفت و گویی افزود: عملیات اجرایی سایت طایقان قم از شهریورماه سالجاری آغاز شده و هم اینک زیرساخت‌های اولیه آن در دست اجراست.

وی با بیان اینکه این سایت در مجموع از پیشرفت فیزیکی پنج‌درصدی برخوردار است، گفت: مساحت سایت طایقان قم حدود ۴۵۰ هکتار است که ظرفیت توسعه در آن با توجه‌ به شرایط جغرافیایی و نزدیکی به شهرک پردیسان قم فراهم است.

اطهری با بیان اینکه متراژ واحدهای مسکونی طایقان بین ۱۶۰ تا ۱۸۰ مترمربع می‌باشد، گفت: زیربنای واحدهای مسکونی این سایت بین ۹۰ تا ۱۰۰ مترمربع پیش‌بینی‌ شده‌است.

وی خاطرنشان کرد: واحدهای این سایت قابلیت واگذاری در مرحله سفت‌کاری و اسکلت به متقاضیان را دارد تا مالکان بر اساس سلیقه و آورده خود آنها را تکمیل نمایند.

مدیرکل بنیاد مسکن قم با اشاره به آماده‌سازی بیش از ۵۰ درصد از نقشه‌های تفکیکی سایت طایقان، ادامه داد: هم اینک آماده‌سازی ۵۰ درصد سایت تکمیل شده و به‌زودی بقیه اراضی این سایت نیز جهت احداث مسکن آماده خواهد شد.

اطهری عنوان کرد: تعهد بنیاد مسکن انقلاب اسلامی استان قم در تحویل پروژه‌های در دست احداث ۲ساله است که سرعت خوبی که در این طرح شاهد هستیم، این واحدها در زمان مقرر تحویل متقاضیان می‌شود.

سایت طایقان در فاصله هفت‌کیلومتری شهرک پردیسان قم و نزدیکی روستای طایقان قرار دارد. روستای طایقان در بخش سلفچگان قرار دارد؛ ۱۸ کیلومتر با قم فاصله دارد و در جنوب غربی استان می‌باشد.

علاوه بر سایت‌های ۵۶۰ هکتاری، ۲۲.۲۷ و ۱۷ هکتاری در پردیسان که به‌صورت آپارتمانی در طرح نهضت ملی مسکن در حال احداث است، خانه‌های مسکونی در سایت‌های طایقان و پرنیان، قنوات و برخی از شهرهای اقماری به‌صورت یک‌طبقه آماده‌سازی خواهد شد.

براساس گزارش سامانه نهضت ملی مسکن در استان قم بیش از ۱۴۷ هزار نفر در سامانه مربوطه ثبت‌نام کرده‌اند که از این تعداد حدود ۸۵ هزار نفر حائز شرایط شناخته شدند.

شهرک پرنیان به مساحت ۹۵۰ هکتار در فاصله ۲۱ کیلومتری پردیسان قم در محدوده روستای قلعه چم قرار دارد و به‌عنوان سایت جدید نهضت ملی مسکن ساخت خانه‌های ویلایی در آن آغاز شده‌است.

در این سایت، ساخت خانه‌های یک‌طبقه حیاط‌دار ۳۰۰ مترمربعی در طرح نهضت ملی و ۲۰۰ مترمربعی برای طرح حمایت از خانواده و جوانی جمعیت پیش‌بینی شده‌است. در فاز نخست این شهرک هفت هزار و ۵۰۰ واحد ویلایی احداث می‌شود.

شهرک پرنیان ظرفیت ۴۰ هزار واحد مسکونی را در خود دارد که در گام نخست در سه‌فاز ۱۷۰.۳۶۰ و ۴۱۵ هکتاری اجرایی خواهد شد که در فاز اول آن به مساحت حدود ۱۷۰ هکتار طراحی و اجرا می‌شود.

همچنین براساس آخرین گزارش گیری از سامانه نهضت ملی مسکن، درشهر سلفچگان حدود سه هزار و ۸۰۰ متقاضی اقدام به نام‌نویسی کرده‌اند که از این تعداد، بالغ بر یک‌هزار و ۸۰۰ متقاضی حائز شرایط شناخته شده‌اند. متراژ واحدهای مسکونی ۲۰۰ متر که ۸۰ تا ۱۰۰ متر آن را بنای ساختمان تشکیل می‌دهد.

سلفچگان به مرکزیت شهر سلفچگان یکی از بخش‌های قم است و دارای یک نقطه شهری و ۴۰ روستا می‌باشد. این بخش بالغ بر ۱۵ هزار نفر جمعیت دارد که سه هزار نفر آن در شهر زندگی می‌کنند. سلفچگان در ۴۰ کیلومتری جنوب غربی قم قرار دارد.

سایت نهضت ملی مسکن اسلام‌آباد قنوات نیز واقع در هفت‌کیلومتری شهر قم، بین مبارک آباد و شهر قنوات قرار دارد و مساحت آن ۵۴۵ هکتار است.

در این سایت بالغ بر هفت هزار و ۲۰۰ قطعه زمین مسکونی برای ساخت مسکن طراحی شده است و واحدهای مسکونی به‌مرور به‌صورت ساخت اسکلت و سفت‌کاری و یا واگذاری زمین انفرادی به متقاضیان اختصاص می یابد. قطعات زمین‌های سایت اسلام‌آباد قنوات به‌صورت یک‌طبقه حیاط‌دار ۲۰۰ متری طراحی شده است.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار